De Gestolen Beker maakt kinderen bewust van hun persoonlijke veiligheid en zet kinderen aan het lezen

This is the HTML version of De Gestolen Beker maakt kinderen bewust van hun persoonlijke veiligheid en zet kinderen aan het lezen Page 1
To view this content in Flash, you must have version 8 or greater and Javascript must be enabled. To download the last Flash player click here

Met de toename van het aantal kinderen dat niet kan lezen ontstond de noodzaak voor het ontwikkelen van een effectief en leerzaam gereedschap waarmee kinderen bereikt kunnen worden voordat ze leesproblemen krijgen.

Stichting Ieder Kind een Eigen Boek reageert op die noodzaak door samen met de politie van Amsterdam- Amstelland een heel speciaal boek te ontwikkelen. De Gestolen Beker is een spannend interactief politieboek dat ervoor zorgt dat juist jonge kinderen zelf willen lezen. Hiermee wordt in gespeeld op de behoefte bij ouders, leraren, overheid en bedrijven voor zo een boek. Na tien jaar bezig te zijn blijkt het politieboek De Gestolen Beker het perfecte gereedschap te zijn om jonge kinderen te motiveren om zelf te gaan lezen en jonge kinderen enthousiast en bewust te maken over hun eigen veiligheid.

De Gestolen Beker zet kinderen aan het lezen

Het kind leest het verhaal De Gestolen Beker vaak steeds weer achter elkaar omdat hij en vrienden deel uitmaken van het verhaal. Kinderen zijn centrale figuren in De Gestolen Beker en dat fasineert het kind.

Boek over veiligheid

In het persoonlijke kinderboek 'De Gestolen Beker’ gaan de kinderen op stap met agent Boris. Het kind wint de hoofdprijs van de kleurwedstrijd, maar de beker wordt gestolen. Tijdens een spannende achtervolging geeft agent Boris tips over hoe je op je spullen moet letten, hoe je de straat moet oversteken en hoe je zelf veilig kan blijven. Het boek is geschreven in samenwerking met de politie Amsterdam-Amstelland.

 

FlippingBook page flip extension for Joomla.

De Gestolen Beker zorgt voor kinderen die zelf willen lezen

 

Kinderen spelen computer games. Kinderen kijken veel TV. Kinderen motiveren om zelf te gaan lezen is een van de moeilijkste dingen die er bestaat. Stichting Ieder Kind een Eigen Boek slaagt daar keer op keer in!

Het kind leest het verhaal De Gestolen Beker steeds weer achter elkaar omdat het kind samen met vrienden deel uitmaken van het verhaal. De kinderen zijn centrale figuren in het verhaal en dat fascineert het kind. Daarna laat het kind zijn boek De Gestolen Beker aan vele ander kinderen zien en samen zullen ze De Gestolen Beker nog eens lezen. En terwijl ze lezen wordt de les over veiligheid die De Gestolen Beker leert iets dat ze niet meer vergeten.

De Gestolen Beker zorgt voor respect voor medewerkers van de politie

 

Tijdens het Geef een politieboek evenement krijgen de kinderen een onvergetelijke ontmoeting met de echte helden die alles veilig houden.

Kinderen krijgen voorlichting van echte politieagenten en kinderen kunnen hen alles vragen wat ze maar willen over hun vak en het veilig houden van hun leefomgeving. De politie komt vaak met echte politieauto´s naar een Geef een politieboek evenement. Kinderen mogen de politieauto dan van dichtbij bezichtigen.

De Gestolen Beker maakt kinderen bewust van de eigen veiligheid

Het verhaal De Gestolen Beker gaat over de persoonlijke veiligheid van het kind en de risico´s in de eigen leefomgeving van het kind.

Om de boodschap over persoonlijke veiligheid nog beter op de kinderen over te brengen leren kinderen een politielied en zingen ze dat politielied tijdens de uitreiking van De Gestolen Beker.

Om de kinderen bewuster te maken over hun persoonlijke veiligheid ontmoeten de kinderen tijdens de uitreiking van het politieboek een echte politieagent die samen met de kinderen het spannende boek De Gestolen Beker leest.

 

De Gestolen Beker zorgt voor verbinding en samenwerking

 

Wat het politieboek anders maakt is dat van het geven van het politieboek De Gestolen Beker aan de kinderen van de basisschool een publiek evenement wordt gemaakt. 

Het Geef een Politieboek evenement zorgt voor een gemeenschappelijke gedachte omtrent veiligheid en lezen. En dat resulteert weer in een eenheid van inspanningen in een wijk om jonge kinderen bewust te maken over hun eigen veiligheid en de kinderen aan het lezen te zetten.